Oldal kiválasztása

Egy dolog, ami megdöbbentett bennem az évek során, az az, hogy az internet oly sok legnagyobb entitása mennyire kötődik az információhoz és a kommunikációhoz. A Google és az Apple újításai révén teljesen megváltoztatta az információgyűjtés, tárolás és megosztás módjait. A Meta, a TikTok, a Pinterest, a Twitter és egyebek kreatív játszóterek, ahol valós idejű adatokat, inspirációt és tudást gyűjtünk.

A kommunikáció és az információ természetesen minden marketingstratégia pillére, és ebben a gyorsan változó környezetben ez egy nagyon egyszerű javaslat a márkák számára: fejlődjenek vagy tűnjenek el. A statikus játékkönyv és a meghatározott készségkészlet napjai elmúltak. Minden marketingszakembernek, hirdetőnek és kommunikációs szakembernek igazán meg kell értenie, hogyan fejlődik az internet, hogy minden lépése hogyan szól a közzétételről és a teljesítményről oly módon, hogy a közönséget elköteleződésre és konverzióra ösztönözze, és minden árnyalatot, érzelmet, igényt, állapotot vagy eseményt. a te életed és az enyém is számít.

Ezt a kritikus evolúciót szem előtt tartva, itt van 8 olyan tényező, amelyet a marketing-, reklám- és kommunikációs szakembereknek szem előtt kell tartaniuk 2023-ban.

Mindannyian tehetségkutatók vagyunk

Az új online világban a legnagyobb sztárok bárhonnan érkezhetnek. 2022-ben talán nem is volt jobb példa, mint a Corn Kid. Az imádnivaló fiú, aki fertőzően szereti a kukoricát, először egy @recesstherapy videóban jelent meg, és azonnali vírussláger lett. Néhány okos márka, mint például a Chipotle és a Green Giant, gyorsan rákapcsolta a kocsiját Corn Kid cukiságára és csodálatos hatásra . 2023-ban minden KPSZ-nek rá kell hangolódnia az online világra, keresve a lehetőségeket, mert a következő „Corn Kid” sem marad el.

Az online hibák felerősödnek

– mindazzal a jóval együtt, amit az internet a marketingesek számára tett a hatékonyság és az adatok tekintetében, van néhány új fájdalompont is. És talán semmi sem nagyobb, mint az erősítés. Bármelyik márka, amelyik hibázik, most a történelemben bárkinél nagyobb nyilvános bíróság elé néz. Kanye West, Will Smith és James Corden voltak azok a hírességek, akik 2022-ben megtanulták ezt a nehéz leckét. A márkákat sem kímélték. Ne nézzen tovább, mint a Southwest Air jelenlegi összeomlása, amely nagyon könnyen elsüllyesztheti a társaságot, mivel a rémtörténetek továbbra is terjednek, és messze túlterjednek a felháborodáson minden repülőtéren vagy elveszett táskán. A sikeres márkáknak rendelkezniük kell egy válságkommunikációs tervvel és egy csapattal, amelyet gondosan végrehajtanak.

Megérkezett a Z generáció

– Ha a közönségről van szó, a fiatalok és a fiatal felnőttek mindig a marketingszakemberek által leginkább áhított emberek közé tartoznak. A marketingszakembereknek azonban különös figyelmet kell fordítaniuk a fiatalok legújabb csoportjára, amely másképp viselkedik, mint a korábbi generációk. És sehol sem volt látható ez a Z generációs különbség teljes képernyőn, mint a közelmúltbeli félidős választásokon. Valójában a hiper-elkötelezett Z generáció volt az, amely teljesen felforgatta a konzervativizmus előre jelzett „vörös hullámát” Amerikában, olyan számban szavazott, amelyet az előző generációk nem láttak, és megváltoztatta az ország jövőjének irányát. A politikusok újragondolják a játékkönyvüket, és a márkák is! Nagyon egyértelműen ez a generáció érintett – legyen szó klímaváltozásról, globális egészségügyi válságról, tömeges lövöldözésekről, egyenlő jogokról vagy még kevésbé politikai kérdésekről, mint például a távmunka, a Z generáció bejelentette a világnak, hogy készek változást követelni. . Azoknak a márkáknak, amelyek kapcsolatba szeretnének lépni ezzel a közönséggel, ezeket a szempontokat szigorúan szem előtt kell tartaniuk.

Az Influencer Marketing megerősödik

– Az influencer marketing ágazatot egy múló hóbortnak titulálták, és 2021-ben 13,8 milliárd dollárra nő. Nemcsak pusztán hírességek és friss arc influencerek shillingeznek a nagy márkákért, az influencer marketing egy nagyon kifinomult bevételtermelő gépezetgé vált. és hihetetlenül értékes, sőt sok márka számára nélkülözhetetlen. Az, hogy a marketingszakemberek mennyire tudnak azonosulni online közönségükkel, és különösen szuper rajongóikkal, hogyan tudnak velük kapcsolatba lépni, és ezeket a közönségeket vásárlókká alakítani, elengedhetetlen növekedésük és sikerük szempontjából. Legyen szó egy új termék debütálásáról, egy szezonális aktiválásról, egy figyelemfelkeltő kampányról ~ jól, őszinte meggyőződéssel, az influencerek sok mindent megtehetnek egy márkáért, de tudnia kell, hogyan lehet ezeket a leghatékonyabban használni.

Távmunka

– Az egészségügyi válságtól eltekintve a távmunka valószínűleg az elmúlt két év legmaradandóbb és leghatásosabb következménye. Menet közben a munkaadóknak meg kell tanulniuk alkalmazkodni egy olyan munkaerőhöz, amely most nagyobb rugalmasságot követel és vár el a foglalkoztatásban. Egy olyan iparág számára, amely erősen támaszkodik az együttműködésre és a kreativitásra, ez jelentős kihívás. A sikeres ügynökségek új digitális együttműködési eszközöket fognak használni, hogy elszámoltathatóságot és elkötelezettséget biztosítsanak alkalmazottaik számára, miközben nem mondanak le teljesen a személyes kapcsolatról, ahol és amikor szükséges. A marketingszakembereknek tágabb szinten is figyelembe kell venniük a távmunkát, a márkák nevében végzett munkájuk és a közönség igényeinek eltolódása szempontjából.

Hitelességváltás

– A tökéletes életed bemutatásának évei a végéhez közeledhetnek. Az évekig tartó tökéletes szelfik, villásreggeli és vakáció közzététele sokak számára kimerítőnek bizonyult, és sok márka és influencer visszatér a hitelesség valódi meghatározásához. Ez sehol sem nyilvánvalóbb a marketing területén, mint a BeReal, az új platform megjelenése, amelynek napi pénzneme a hétköznapi. Az olyan izgalmas dolgokat, mint a smink nélküli szelfik, a napi teendők és a félig megevett szendvicsek posztolják nagy lelkesedéssel a BeReal-on. De mint minden új technológiai játéknak, itt is van jelentősége és értéke az okos marketingesek számára, akik megértik a közúti szabályokat, és ennek megfelelően járnak el.

A hatásgazdaság tovább növekszik

– A halálos buffalói hóvihartól az Ian hurrikán floridai pusztításáig, a kaliforniai erdőtüzekig a bolygó továbbra is figyelmet és megoldásokat igényel. Ez nem múlik el, sőt, csak fokozódni fog. Közeledünk ahhoz a ponthoz, hogy hamarosan szinte minden jelentős márkának marketingstratégiával kell rendelkeznie ahhoz, hogy képes legyen hatást gyakorolni és változtatni. Az év legmerészebb lépése a Patagoniaé , amely odáig jutott, hogy a teljes vállalatot (3 milliárd dollár értékben) a klímaváltozás elleni küzdelemre adományozta.

Ne felejtsd el, még mindig emberek vagyunk – A távmunka és az online kommunikációs változások, a recesszió és az infláció miatt a marketingesek számára is fontos észben tartani, hogy a nap végén az emberekkel beszélgetünk, a való életben élő emberi lények, akik emberi tapasztalattal rendelkeznek. Kapcsolatra van szükségünk, és talán ez a kapcsolat fontosabb és jelentősebb, mint valaha egy egyre inkább elszakadt világban. Olyan tempóban, ahogy haladunk, nem téveszthetjük szem elől emberségünket és az értelmes kapcsolat iránti igényünket, és azok a márkák és emberek nyernek, akik ezt hitelesen meg tudják teremteni és elősegíteni.